Marketing is tegenwoordig, als niet het belangrijkste is, in ieder geval heel erg belangrijk in het bedrijfsleven. In het internettijdperk is adverteren in Google een geweldige marketingstrategie, zeker voor kleinere bedrijven. Het is een manier om je bedrijf onder de aandacht te brengen van mensen, die op zoek zijn naar jouw type bedrijf op het moment dat ze ook echt zoeken. Google maakt het zowel mogelijk om je op een wereldwijde doelgroep te richten, als op je eigen regio. Dit maakt dat eigenaren van kleine bedrijven graag op Google adverteren.

Google Ads, het veilinghuis vooradverteren op Google

De online advertentie service van Google heet Google Ads. Google Ads zorgt ervoor dat advertenties van bedrijven op Googles zoekresultaten terecht komen. Als de consument een bepaalde term opzoekt, bijvoorbeeld de naam van een product of dienst, laat Google de consument relevante advertenties zien gebaseerd op zogenaamde key words uit de zoekopdracht. Eigenaars van websites die hun advertenties hoog in de resultatenlijst willen hebben, baseren zich op key words waarvan ze denken, dat mensen die zullen gebruiken.
Google Ads functioneert als een veiling. Anders dan een normale veiling gaat het niet alleen om je bod, maar ook om de kwaliteit en relevantie van je advertentiecampagne. Dat betekent dat het speelveld gelijker is. Niet alleen de adverteerders met het meeste geld worden geholpen. Google Ads veilingen draaien om het concept van key words. Adverteerders identificeren key words die relevant zijn voor hun bedrijfstak en die zoekers waarschijnlijk zullen gebruiken als ze iets op het internet proberen te vinden. Hierop bieden ze door te laten weten hoeveel ze willen betalen, elke keer als een Google gebruiker op hun advertentie klikt. Hier komt de term “pay-per-click adverteren” vandaan komt.

Mensen die op Google zoeken zijn actief op zoek naar wat jij te bieden hebt. Adverteren met Google Ads is een slimme beslissing om je bereik te vergroten, nieuwe klanten te vinden en je bedrijf te laten groeien. Google Ads is ‘s werelds grootste en meest gebruikte online advertentieplatform en door op Google te adverteren kan je zaak een potentieel publiek van miljoenen bereiken.